Adresse:
Alme Skole
Almevej 51,
3230 Græsted
Institutionsnummer:
213008
Skoleleder:
Anders Vestergård
Telefon:
4831 8596
Email:
almeskole.213008@almeskole.dk
Webside:
http://www.almeskole.dk
I skoleåret 2020-2021 var 100 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 13 år er der sket en svag stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 187 elever på Alme Skole. Elevtallet har gennemsnitlig set over de sidste 13 år oplevet årlige fald på ca. 0,9 procent. Faldet kan skyldes skoledistriktets demografi, men kunne måske også indikere at nogle forældre fravælger skolen.
Elevtal opdelt efter herkomst på Alme Skole i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 24 grundskoler i Gribskov Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Alme Skole er en privatskole med 208 elever, der underviser elever til og med 9. klassetrin.
Det er den 13. højeste udgift blandt de 98 danske kommuner. Gribskov Kommune ligger lidt under det danske kommunegennemsnit når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Alme Skole er en privatskole med en årlig forædrebetaling på 20.100 kr. Læs flere detaljer om skolepenge på Alme Skole »
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 24 grundskoler i Gribskov Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 24 grundskoler.
Folkeskoler er markeret med , privatskoler med
og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »