Adresse:
Grønnevang Skole
Jespervej 148,
3400 Hillerød
Institutionsnummer:
280164
Skoleleder:
Anja Kjeldergaard Athar
Telefon:
7232 7300
Email:
gronnevangskole@hillerod.dk
Webside:
http://www.gronnevangskole.dk
Grønnevang Skole er en folkeskole i Hillerød Kommune, der hører til skoledistriktet Grønnevang Skole, Afdeling Jespervej.
Grønnevang Skole og det tilhørende skoledistrikt : Grønnevang Skole, Afdeling Jespervej.
Du kan se alle Hillerød Kommunes skoler og skoledistrikter på dette oversigtskort.
Datakilde: FKG
Grønnevang Skole havde i 2022/23 et karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangseksamen, der lå lidt under landsgennemsnittet. Skolen halter specielt bagefter i Matematik hvor den ligger 0.9 karakterpoint under landsgennemsnittet. Når man kigger på karaktergennemsnit er det dog vigtigt også at tage højde for børnenes socioøkonomiske baggrund. På Undervisningseffekt klarer Grønnevang Skole sig faktisk fornuftigt. Læs mere om undervisningseffekt og forældrenes økonomiske baggrund nedenfor
Skole | Matematik | Fysik-Kemi-Biologi-Geografi | Engelsk | Dansk | Samlet Gns. |
---|---|---|---|---|---|
Grønnevang Skole | 5.6 | 7.1 | 8.5 | 6.7 | 7.0 |
Hillerød Kommune | 6.9 | 7.8 | 9.1 | 7.0 | 7.7 |
Landsgennemsnit | 6.5 | 7.3 | 8.3 | 7.1 | 7.3 |
Grønnevang Skole har over de sidste tolv år haft et nogenlunde uforanderligt karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangseksamen.
Karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangsprøve på Grønnevang Skole dækkende tolv år fra 2012 til og med 2023.
Datakilde: Excel rapport for fag og fagdiscipliner
Grønnevang Skole har en undervisningseffekt på 0.0. Det betyder at eleverne, gennemsnitlig set, har en faglig udvikling, der er som forventet (efter der er taget højde for elevernes socioøkonomiske baggrund).
Undervisningseffekten på Grønnevang Skole er nummer 12 blandt grundskolerne i Hillerød Kommune.
Datakilde: Cepos Hvor gode er grundskolerne til at løfte eleverne fagligt?.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra folkeskolens afgangseksamen for alle grundskoler i Danmark. Data stammer fra de senest tilgængelige tal fra afgangsprøverne i skoleåret 2018/19.
Elevernes sociale baggrund er ofte meget forskellig fra den ene skole til den næste og generelt klarer eleverne sig karaktermæssigt bedst på skoler med mange ressourcestærke forældre. Undervisningseffekt forsøger at rense for denne socioøkonomiske effekt. Undervisningseffekten er defor en god parameter til at sammenligne skoler.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 36 grundskoler i Hillerød Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Karakterdata
CEPOS: Undervisningseffekt
Børne- og Undervisningsministeriet: Uddannelsesstatistik
Børne- og Undervisningsministeriet: Karaktergennemsnit - Fag og fagdiscipliner (Excel)
Den samlede gennemsnitlige trivsel blandt 4.-9. klasses-eleverne på Grønnevang Skole er lidt under landsgennemsnittet.
Splitter man trivselsundersøgelsen 40 spørgsmål op i fire hovedgrupper, kan må få et lidt mere nuanceret indblik i trivsel på Grønnevang Skole:
Den sociale trivsel på Grønnevang Skole er under gennemsnittet. Den gennemsnitlige sociale trivsel er 3.90, hvilket er den 327 dårligste blandt de 1323 grundskoler, der deltog i 2022-undersøgelsen. En lav social trivsel kan indikere, at nogle elever har et dårligt tilhørsforhold til skolen, klassen og fællesskabet, potentielt med lav tryghed og mobning.
Social trivsel angiver elevernes opfattelse af tilhørsforhold til skolen, klassen og fællesskabet, samt tryghed og mobning. Data stammer fra Undervisningsministeriet »Eleverne på Grønnevang Skole har en faglig trivsel 3.60, der er lidt under gennemsnittet. Det er faktisk den 765. højeste faglige trivsel blandt alle folkeskoler.
Faglig trivsel omhandler elevens oplevelse af egne faglige evner, koncentrationsevne og problemløsningsevne. Det handler dels om elevens faglige færdigheder og dels om personlige kompetencer, der gør eleven i stand til at deltage aktivt i undervisningen. Data stammer fra Undervisningsministeriet »Grønnevang Skole har en score på 3.65, hvilket er under gennemsnittet. Det er den 1014. højeste score i Danmark.
Spørgsmål omkring "Ro og Orden" drejer sig om larm i klassen og om eleverne kan høre lærerne og de andre elever. Der spørges desuden ind til hvor dygtige lærerne er til at skabe ro, og om lærere møder til tiden. Data stammer fra Undervisningsministeriet »Grønnevang Skole har en gennemsnitlig score: 3.13, hvilket er lidt under gennemsnittet. Det er den 805. højeste score i Danmark.
Støtte og inspiration består af spørgsmål om elevernes oplevelse af motivation og medbestemmelse, samt af lærerenes hjælp og støtte. null elever på Grønnevang Skole deltog i undersøgelse om Støtte og inspiration. Data stammer fra Undervisningsministeriet »DinGeo viser trivselsdata fra den seneste 2022-undersøgelse blandt 4.-9. kl. eleverne, der besvarede 40 spørgsmål. Baseret på svarene beregnes den gennemsnitlige trivsel samt fire indikatorer: Social trivsel, faglig trivsel, opfattelse af ro og orden samt opfattelse af støtte og inspiration. Både den gennemsnitlige trivsel samt de fire trivselsindikatorer måles på en skala fra 1 til 5, hvor 1 er den lavest mulige trivsel, og 5 er den højest mulige trivsel.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 36 grundskoler i Hillerød Kommune her ».
Datakilde:
Børne- og Undervisningsministeriet: Trivsel - differentierede indikatorer, skole, køn, klassetrin
Grønnevang Skole havde i skoleåret 2020-2021 et gennemsnitlig elevfravær på 3,7 procent. Det er et relativ lavt fravær og under landsgennemsnittet på 5,1 procent.
Fraværsprocenten har varieret en del over de sidste 11 år, men samlet set er trenden desværre stigende.
Figur: Gennemsnitligt elevfravær på Grønnevang Skole i perioden 2010 - 2021. For skoleårene 2019/20 og 2020/21 kan COVID-19 have haft betydning for såvel registrering af elevfravær såvel som faktisk elevfravær. Elevfraværet for disse perioder bør derfor tolkes med forbehold herfor.
DinGeo har indsamlet alle tilgængeligt data på grundskolernes elevfravær.
Hæjt fravær kan skyldes mistrivsel socialt eller fagligt. Det kan for eksempel handle om ensomhed eller mobning.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 36 grundskoler i Hillerød Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevfravær for folkeskolens elever
I skoleåret 2020-2021 var kun 78,9 procent af eleverne af dansk oprindelse. Analyser viser at en andel af ikke-vestlige elever højere end 15 pct. har en negativ effekt på undervisningen. Over de sidste 13 år er der sket en relativ markant stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 872 elever på Grønnevang Skole. Elevtallet har gennemsnitlig set over de sidste 13 år oplevet årlige fald på ca. 3,6 procent. Faldet kan skyldes skoledistriktets demografi, men kunne måske også indikere at nogle forældre fravælger skolen.
Elevtal opdelt efter herkomst på Grønnevang Skole i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 36 grundskoler i Hillerød Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Grønnevang Skole er en folkeskole med 930 elever, der underviser elever til og med 9. klassetrin.
Det er den 10. højeste udgift blandt de 98 danske kommuner. Hillerød Kommune ligger omkring gennemsnittet blandt kommunerne når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Mange elever på Grønnevang Skole kommer fra velstillede hjem - Den gennemsnitlige disponible indkomst blandt skoledistriktets forældre er således højere over landsgennemsnittet494.293 kr.
Grønnevang Skole er en folkeskole og derfor gratis for eleverne (uden forældrebetaling).
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 36 grundskoler i Hillerød Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Skoledistriktet til Grønnevang Skole har udbudspriser over landsgennemsnittet. Kvadratmeterpriserne på de 7 villaer, der p.t. er til salg varierer fra 30.557 til 37.276 kr/m2, med et gennemsnit på 34.126 kr/m2 (median 33.699 kr/m2).
Histogram med udbudspriser (omregnet til kvadratmeterpriser) for de 7 villaer, der p.t. er til salg i skoledsitrktet.
Med 17 boliger til salg (21. marts 2025) i skoledistrikt Grønnevang Skole, Afdeling Jespervej er der et vist udbud at vælge i mellem. Vi har samlet smagsprøver fra skoledistriktet, der desuden sorterer boligerne på andre DinGeo-unikke kriterier som f.eks arkitektur, mobildækning, trafikstøj, o.s.v.
Skolevalg er et af de vigtigste valg som forældre tager på vegne af deres børn. I Danmark er børn ofte tilknyttet en bestemt distriktsskole baseret på deres bopæl. Af den grund er skolevalg ofte en implicit del af et boligkøb og kvaliteten af skoledistriktets folkeskole er derfor ofte af afgørende betydning for huskøbere, der har børn, eller har planer om at få børn. DinGeo er eneste danske website hvor du kan søge boliger til salg i skoledistrikter.
Kommunens 36 grundskoler.
Folkeskoler er markeret med , privatskoler med
og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »