Adresse:
Vendsyssel Friskole og Børnehus
Pladsen 1,
9870 Sindal
Institutionsnummer:
280221
Skoleleder:
Mads Vejen
Telefon:
2033 9420
Email:
info@vendsyssel-friskole.dk
Webside:
http://www.vendsysselfri.dk
I skoleåret 2020-2021 var 100 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 10 år er der sket en svag stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 79 elever på Vendsyssel Friskole og Børnehus. Elevtallet har over de sidste 10 år oplevet en svag årlig vækst på ca. 1,3 procent, hvilket tyder på en populær skole, der tilvælges af skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Vendsyssel Friskole og Børnehus i perioden 2012 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 45 grundskoler i Hjørring Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Vendsyssel Friskole og Børnehus er en privatskole med 99 elever, der underviser elever til og med 9. klassetrin.
Det er den 19. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Hjørring Kommune ligger omkring gennemsnittet blandt kommunerne når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Vendsyssel Friskole og Børnehus er en privatskole med en årlig forædrebetaling på 5.169 kr.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 45 grundskoler i Hjørring Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 45 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »