Adresse:
Kirstine Seligmanns Skole
Herslebsgade 3,
7100 Vejle
Institutionsnummer:
631018
Skoleleder:
Vibeke Juul Johansen
Telefon:
7582 0452
Email:
kss@kssvejle.dk
Webside:
http://www.kirstineseligmannsskole.dk
Kirstine Seligmanns Skole er en privatskole i Vejle Kommune
Kirstine Seligmanns Skole har et rigtig flot karaktergennemsnit. Skolens positive undervisningseffekt indikerer at den har et godt læringsmiljø, der løfter elevernes kundskaber.
Skole | Matematik | Fysik-Kemi-Biologi-Geografi | Engelsk | Dansk | Samlet Gns. |
---|---|---|---|---|---|
Kirstine Seligmanns Skole | - | - | - | - | - |
Vejle Kommune | 6.7 | 7.4 | 8.3 | 6.7 | 7.3 |
Landsgennemsnit | 6.5 | 7.3 | 8.3 | 7.1 | 7.3 |
Kirstine Seligmanns Skole har over de sidste otte år oplevet en flot stigning i gennemsnitskarakter ved afgangseksamen.
Karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangsprøve på Kirstine Seligmanns Skole dækkende otte år fra 2012 til og med 2021.
Datakilde: Excel rapport for fag og fagdiscipliner
Kirstine Seligmanns Skole er dygtige til at løfte eleverne fagligt som indikeret af en positiv undervisningseffekt på 1.0. Den positive undervisningseffekt betyder at eleverne, gennemsnitlig set, har en faglig udvikling, der er bedre end forventet (efter der er taget højde for elevernes socioøkonomiske baggrund).
Undervisningseffekten på Kirstine Seligmanns Skole er den bedste/højeste blandt alle grundskolerne i Vejle Kommune.
Datakilde: Cepos Hvor gode er grundskolerne til at løfte eleverne fagligt?.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra folkeskolens afgangseksamen for alle grundskoler i Danmark. Data stammer fra de senest tilgængelige tal fra afgangsprøverne i skoleåret 2018/19.
Elevernes sociale baggrund er ofte meget forskellig fra den ene skole til den næste og generelt klarer eleverne sig karaktermæssigt bedst på skoler med mange ressourcestærke forældre. Undervisningseffekt forsøger at rense for denne socioøkonomiske effekt. Undervisningseffekten er defor en god parameter til at sammenligne skoler.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 64 grundskoler i Vejle Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Karakterdata
CEPOS: Undervisningseffekt
Børne- og Undervisningsministeriet: Uddannelsesstatistik
Børne- og Undervisningsministeriet: Karaktergennemsnit - Fag og fagdiscipliner (Excel)
I skoleåret 2020-2021 var 94,9 procent af eleverne af dansk oprindelse. Andelen af etnisk danske elever på skolen er voksende.
Der er 548 elever på Kirstine Seligmanns Skole. Elevtallet har over de sidste 13 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 3 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Kirstine Seligmanns Skole i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 64 grundskoler i Vejle Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Kirstine Seligmanns Skole er en privatskole med 538 elever, der underviser elever til og med 10. klassetrin.
Det er den 31. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Vejle Kommune ligger omkring gennemsnittet blandt kommunerne når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Kirstine Seligmanns Skole er en privatskole med en årlig forædrebetaling på 12.365 kr.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 64 grundskoler i Vejle Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 64 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »