Adresse:
Forberedelsesskolen
Hobrovej 26a,
8900 Randers C
Institutionsnummer:
731016
Skoleleder:
Berit Steen Thomassen
Telefon:
8642 0740
Email:
info@forb.dk
Webside:
http://www.forberedelsesskolen.skoleintra.dk
Forberedelsesskolen er en privatskole i Randers Kommune
Forberedelsesskolen har et rigtig flot karaktergennemsnit. Skolens positive undervisningseffekt indikerer at den har et godt læringsmiljø, der løfter elevernes kundskaber.
Skole | Matematik | Fysik-Kemi-Biologi-Geografi | Engelsk | Dansk | Samlet Gns. |
---|---|---|---|---|---|
Forberedelsesskolen | - | - | - | - | - |
Randers Kommune | 6.5 | 7.1 | 8.3 | 6.6 | 7.1 |
Landsgennemsnit | 6.5 | 7.3 | 8.3 | 7.1 | 7.3 |
Forberedelsesskolen har over de sidste otte år haft et nogenlunde uforanderligt karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangseksamen.
Karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangsprøve på Forberedelsesskolen dækkende otte år fra 2012 til og med 2021.
Datakilde: Excel rapport for fag og fagdiscipliner
Forberedelsesskolen er dygtige til at løfte eleverne fagligt som indikeret af en positiv undervisningseffekt på 1.0. Den positive undervisningseffekt betyder at eleverne, gennemsnitlig set, har en faglig udvikling, der er bedre end forventet (efter der er taget højde for elevernes socioøkonomiske baggrund).
Undervisningseffekten på Forberedelsesskolen er nummer 7 blandt grundskolerne i Randers Kommune.
Datakilde: Cepos Hvor gode er grundskolerne til at løfte eleverne fagligt?.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra folkeskolens afgangseksamen for alle grundskoler i Danmark. Data stammer fra de senest tilgængelige tal fra afgangsprøverne i skoleåret 2018/19.
Elevernes sociale baggrund er ofte meget forskellig fra den ene skole til den næste og generelt klarer eleverne sig karaktermæssigt bedst på skoler med mange ressourcestærke forældre. Undervisningseffekt forsøger at rense for denne socioøkonomiske effekt. Undervisningseffekten er defor en god parameter til at sammenligne skoler.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 43 grundskoler i Randers Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Karakterdata
CEPOS: Undervisningseffekt
Børne- og Undervisningsministeriet: Uddannelsesstatistik
Børne- og Undervisningsministeriet: Karaktergennemsnit - Fag og fagdiscipliner (Excel)
I skoleåret 2020-2021 var 96,3 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 13 år er der sket en svag stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 323 elever på Forberedelsesskolen. Elevtallet har over de sidste 13 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 4,3 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Forberedelsesskolen i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 43 grundskoler i Randers Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Forberedelsesskolen er en privatskole med 313 elever, der underviser elever til og med 10. klassetrin.
Det er den 43. højeste udgift blandt de 98 danske kommuner. Randers Kommune ligger lidt under det danske kommunegennemsnit når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Forberedelsesskolen er en privatskole med en årlig forædrebetaling på 13.627 kr.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 43 grundskoler i Randers Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 43 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »