23. september 2014
Hej,Jeg er netop flyttet ind i en ejerforening, hvor der er stor mangel på vedligeholdelse af det fællesejede. Der er tiltagende fugt i kælder og bagtrappeopgange, sætningsskader og mangelfulde fuger. lyskasserne er revnede, så der trænger vand ind og de fælles vinduer er så ringe stand, at de ikke kan åbnes. Foreningen har ingen vedligeholdelsesplan. jeg har nævnt for formanden, at det er lovkrav, og at man ikke må lade bygningen forfalde. Formanden siger at de har en bugnende bankbog i foreningen, men at denne skal bruges til facaderenovering mod gaden. Jeg mener, at der er tale om, at formand og administrator med vilje misligholder vedligeholdelsen på ejendommen, da de har truffet en aftale om at spare op til en facaderenovering. Det mener jeg ikke er i overenstemmelse med, hvad der er lovligt. Jeg har bedt om bestyrelsesmøde, men bliver ignoreret. Kan formand og administrator komme til at hæfte for den manglende vedligeholdelse og hvordan? Administrator er en erhvervsdrivende reisor i bebyggelsen, der de seneste 10 år har modtaget 24.000 kr. om året for at være foreningens administrator. Håber at I kan hjælpe mig med et godt svar.På forhånd tak.
Hvis du ikke kan finde den information du leder efter i de eksisterende spørgsmål/svar kan du selv stille et spøgsmål til vores juridiske eksperter fra Danske BOLIGAdvokater. Det er gratis. Hvis svaret har almen interesse offentliggøres de her på Dingeo.dk til glæde for andre brugere. Alle navne fjernes ved offentliggørelse, så du er sikret anonymitet.